Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1173922   Xinès Elemental. Nivell B1.2
2018-2019   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/10/2018 - 18/6/2019 (100 hores) de 11:00h a h
   NA Orient x Ponent
   C. Agustins, 7 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Orient x Ponent
  
  
  
Inscripció   01/09/2018 - 02/10/2018
  
Cost matrícula (Euros)   680
  
Descripció i   Metodologia:   Xinès Bàsic. Nivell B1.2 és un curs de 100 hores de llengua que representa el darrer pas per assolir un nivell intermedi de competències en llengua xinesa.
Xinès Bàsic. Intermedi B1.2 és el primer dels cursos dedicats a l'aprenentatge pràctic de la llengua xinesa dintre del programa de formació de l’Associació Orient x Ponent i està concebut com un curs introductori de la llengua xinesa, en concret, de la varietat estàndard o putonghua (dialecte de Beijing), coneguda popularment com a mandarí. És un curs per tant destinat als estudiants que vulguin iniciar-se en l'estudi de la llengua xinesa a nivell pràctic, en la qual començaran a aprendre a parlar i a escriure.
La finalitat d'aquest curs és començar a adquirir unes competències lingüístiques bàsiques que permetin utilitzar l'idioma com a vehicle de comunicació en els diferents àmbits de la vida social dins d'un entorn d'ús d'aquesta llengua. Perquè això es pugui assolir, els diferents materials i activitats del curs integren les habilitats de comprensió i producció bàsiques, tant de la llengua oral com de l'escrita, així com també es desenvolupen tècniques i estratègies per a l'aprenentatge autònom i continu de la llengua.
L'estudi del xinès presenta unes característiques i unes necessitats molt diferents a les llengües més comunes dels països occidentals, tant pel que fa a l'aprenentatge de la llengua parlada, en tractar-se d'una llengua tonal, com de l'escriptura, ja que utilitza un dels sistemes d'escriptura més complexos, però que alhora representa un dels seus principals atractius. L'estudi de qualsevol llengua requereix per part de l'estudiant temps i esforç, i encara més si la distància entre la llengua materna i la d'aprenentatge, en aquest cas el xinès, és major.
És per això que la dedicació i la constància en l'estudi són especialment importants per assolir els objectius desitjats.
El nivell que es pretén assolir en aquest curs té en compte les característiques pròpies de l'estudi de la llengua xinesa i les derivades de l'ensenyament virtual dels idiomes. El nombre de caràcters és d'uns 640, que s'inclouen dins el vocabulari bàsic. El nombre de paraules que apareixen en les deu unitats de què consta el curs és d'unes 720 de vocabulari bàsic. Pel que fa a la llengua escrita, es treballarà amb caràcters simplificats.
En les unitats apareix la transcripció al pinyin dels caràcters xinesos. Malgrat això el pinyin és només una eina per a l'aprenentatge dels caràcters, no substitueix el sistema d'escriptura xinès, i per tant es pretén que els estudiants siguin capaços tant de llegir els textos directament en caràcters com d'utilitzar-los per escriure.
Un altre element al qual es dóna especial importància en aquest curs és la pràctica fonètica, ja que és molt important en l'estadi incial d'aprenentatge adquirir una pronunciació correcta, sobretot perquè en cursos posteriors no es posarà un accent tan fort en aquesta qüestió.

La difusió del curs es realitzarà mitjançant campanya de marqueting digital emprant les següents actuacions
- Difusió del curs a través de la pàgina de Facebook de l’Associació
- Publicació del curs en la secció 'Cursos' del Centro de Estudios y Negocios Asiáticos com a Orient x Ponent, associació
- Campanya de Facebook Ads difonent l’activitat i potenciant la inscripció al curs
- Campanya mitjançant Google Ads
- Mailing de difusió de l’activitat a centres i professors
  
Objectius   Els objectius d'aquest curs són:
1. Aprofundir en el coneixement de les estructures bàsiques de la llengua xinesa. L’ ’alumne pot reconèixer i entendre la gramàtica bàsica de la llengua, així com vocabulari simple i quotidià relacionat amb els temes estudiats.

2. Ampliar el vocabulari i el coneixement dels caràcters xinesos (fins aproximadament un total acumulat de 470).

3. Ser capaç d’utilitzar i comprendre amb suficiència el pinyin.

4. Expressar-se utilizant una gamma de temps verbals en passat, present i futur correctament i de forma senzilla.

5. Comprendre a través de l’estudi de la llengua alguns dels usos i convencions socials de la cultura xinesa.

6. Entendre la idea general de la conversa d’un nadiu pel que fa a qüestions sobre un mateix.

7. Intervenir en converses estructurades i simples quan el contingut sigui previsible, concret i directament relacionat amb els tòpics estudiats.

8. Identificar la idea principal d’informacions breus, simples i clares, és necessari per a aconseguir el nivell B1.1.

9. Intercanviar informació quotidiana i limitada.

10. Dominar situacions previsibles quan es viatja.

11. Reconèixer i extreure la informació rellevant de missatges simples per tal de poder respondre’ls adequadament.

12. Trobar, reconèixer i extreure informació específica de textos simples i quotidians.

13. Redactar textos fent servir connectors senzills.

14. Escriure correus electrònics (formals i informals), descripcions, un perfil personal y una redacció.

15. Millorar la pronunciació tan al nivell de sons individuals com el nivell d’entonació.
  
Continguts   • Comprensió Auditiva: Al final del curs l’alumne podrà entendre les idees principals quan el discurs sigui clar i normal i es tractin asumptes quotidians que tenen lloc en el treball, en l’escola, durant el temps de oci, etc. Comprendre la idea principal de molts programes de ràdio o televisió que tractin temes actuals o asumptes de interès personal o professional, quan l’articulació es relativament lenta i clara.
• Comprensió Lectora: Comprendre textos redactats en una llengua d’ús habitual i quotidià o relacionada amb el treball. Comprendre la descripció d’aconteixements, sentiments i desitjos en escrits personals
• Interacció Oral: Saber desenvolpuar-se en la majoria de situacions que es puguin presentar quan hom viatja on es parla xinès mandarí. Poder participar espontàneament en una conversa que tracti temes quotidians d’interés personal o que siguin pertinents per a la vida diaria (família, aficions, treball, viatjes i aconteixements actuals).
• Expresió Oral: Sap enallaçar frases de forma senzilla amb l’objectiu de descriure experiències i fets, anhels, esperances i projectes. Pot explicar i justificar vreument opinions i projectes. Sap narrar una història o relat, l’argument d’un llibre o película i pot descriure les seves reaccions
• Expresió Escrita: Es capaç d’escriure textos senzills i ben enllaçats sobre temes que son coneguts o d’interés personal. Pot escriure cartes personaes que descriuen experiències i impressions.
• Sistema d’escriptura: Coneix aproximadament 1200 caracters. Sabrà escriure caracters d’estructura molt complexa o de més de 10 traços. Coneixerà la major part de radicals. Sabrà classificar els caracters en pictogrames, ideoagrames simples i compostos associats, fonètic-semàntics, etc..., i distibngir cada tipus
• Gramàtica:
o Les estructures 无论/不管……都/也、连……也/都
o Les estructures不是……而是……, 不是……就是……
o Expresió de l’opinió amb els verbs: 想 、认为、觉得……
o Expresió del acord i desacord: 同意,不同意
o Üs del Complement potencial
o Ampliació de l’ús dels complements resultatius
o Les expresions 越来……越……, 越……,越……
o El sintagma preposicional为了
o L’oració subordinada que expressa condició: 只要……就……, 只有……才……
o L’oració passiva
o L’oració passiva amb la presposió让、叫、被
o Percentatges i fraccions

• Lèxic:
o Lèxic sobre gustos i aficions
o Sustantius que indiquen gèneres de pel•lícules
o Lèxic referents a opinions i punts de vista sobre alguna cosa o algú
o Lèxic sobre acord i desacord amb algú o alguna cosa.
o Adjectius per descriure el caracter i la manera de ser de les persones
o Verbs er descriure la relació entre persones 合得来,谈得来,爱上……
o Adjectius que indiquen qualitats: 软,粗,细, etc.
o Verbs relacionats amb dolències i accidents: 摔伤,扭伤,滑倒,踩伤……
o Substantius que indiquen desastres naturals

  
Formador/a   Zhi Li
  
Avaluació   Els mecanismes que s'utilitzaran com a eines d’avaluació seran:
- Per una part, el sistema de seguiment dels alumnes aportat per la mateixa plataforma LMS que permet auditar els temps de connexió, temps d’estudi a un curs, qualificacions obtingudes, o materials descarregats, entre d’altres
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es deuran realitzar durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)

Totes les activitats d’avaluació es dividiexen en quatre mòduls ben diferenciats que permetran poder avaluar el progrès del alumnes en les diferents competències lingüíistiques, les activitats contindran les següents seccions:
• FONÈTICA
• EXPRESSIÓ ESCRITA
• COMPETÈNCIA GRAMATICAL
• COMPRENSIÓ ESCRITA




Les tasques a desenvolupar com a activitats d’avaluació durant el curs seran:

* Activitat 1: prova d’avaluació de la Unitat 1 a la Unitat 3
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 1 a la 3, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades a l’hora de parlar de situacions pasades o intencions

* Activitat 2: prova d’avaluació de la Unitat 4 a la Unitat 6
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 4 a la 6, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per a descriure activitats que realitzarem en el futur, podent comparant-les amb d’altres situacions tant pasades com presents

* Activitat 3: prova d’avaluació de la Unitat 7 a la Unitat 10
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 7 a la 10, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per expressar conceptes relacionats amb les nostres habilitats, horaris i treballs utilitzant les comparacions a l’hora de expressar aquestes opinions

* Activitat 4: prova d’avaluació global
Activitat d'avaluació global on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques vistes al curs i que són utilitzades a cadascuna de les situacions quotidianes vistes al curs.
L'avaluació del curs es farà seguint la següent formula (sempre que els alumnes hagin assistit al percentatge mínim del curs):

Avaluació final del curs = 100% notes de les activitats de l'avaluació continua

  
Requisits de  certificació   Haver superat totes les activitats d'avaluació del curs així com haver assitit al 80% de les hores del curs
  
E-mail   orientxponent@gmail.com
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   17/09/2018   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   -   -   -    
 Sessió 6   -   -   -    
 Sessió 7   -   -   -    
 Sessió 8   -   -   -    
 Sessió 9   -   -   -    
 Sessió 10   -   -   -    
 Sessió 11   -   -   -    
 Sessió 12   -   -   -    
 Sessió 13   -   -   -    
 Sessió 14   -   -   -    
 Sessió 15   -   -   -    
 Sessió 16   -   -   -    
 Sessió 17   -   -   -    
 Sessió 18   -   -   -    
 Sessió 19   -   -   -    
 Sessió 20   -   -   -    
 Sessió 21   -   -   -    
 Sessió 22   -   -   -    
 Sessió 23   -   -   -    
 Sessió 24   -   -   -    
 Sessió 25   -   -   -    
 Sessió 26   -   -   -    
 Sessió 27   -   -   -    
 Sessió 28   -   -   -    
 Sessió 29   -   -   -    
 Sessió 30   -   -   -    
 Sessió 31   -   -   -    
 Sessió 32   -   -   -    
 Sessió 33   -   -   -    
 Sessió 34   -   -   -    
 Sessió 35   -   -   -    
 Sessió 36   -   -   -    
 Sessió 37   -   -   -    
 Sessió 38   -   -   -    
 Sessió 39   -   -   -    
 Sessió 40   -   -   -    
 Sessió 41   -   -   -    
 Sessió 42   -   -   -    
 Sessió 43   -   -   -    
 Sessió 44   -   -   -    
 Sessió 45   -   -   -    
 Sessió 46   -   -   -    
 Sessió 47   -   -   -    
 Sessió 48   -   -   -    
 Sessió 49   -   -   -    
 Sessió 50   -   -   -    
 Sessió 51   -   -   -    
 Sessió 52   -   -   -    
 Sessió 53   -   -   -    
 Sessió 54   -   -   -    
 Sessió 55   -   -   -    
 Sessió 56   -   -   -    
 Sessió 57   -   -   -    
 Sessió 58   -   -   -    
 Sessió 59   -   -   -    
 Sessió 60   -   -   -    
 Sessió 61   -   -   -    
 Sessió 62   -   -   -    
 Sessió 63   -   -   -    
 Sessió 64   -   -   -    
 Sessió 65   -   -   -    
 Sessió 66   -   -   -    
 Sessió 67   -   -   -    
 Sessió 68   -   -   -    
 Sessió 69   dimarts   18/06/2019   1000   1100 
  


L'entitat organitzadora ha sol·licitat el reconeixement al Departament d'Educació. Aquesta sol·licitud pot ser acceptada o denegada.